Mine nytårsforsæt

SÅDAN kommer du i gang med at træne!

img_2389

Jeg fungerer bedst med rutiner, men har på det sidste afviget ret meget fra mine træningsrutiner som jeg ellers har det bedst i.

Derfor har noteret 4 punkter til hvordan både du og jeg kan komme i gang.

  1. Find motivationen – Hvorfor vil du træne? Vil du træne for din egen skyld og kan du se det være en del af dit liv, eller gør du det fordi du føler du bør gøre det?
  2. Sæt realitiske mål – Jeg træner kun når jeg har lyst og hvis jeg virkelig ikke gider, så gør jeg det ikke. Jeg vil gerne træne, men jeg vil ikke føle skyld over ikke at have nået X antal gange på en uge. Hvis du har for høje forventninger, vil du måske ende med at skuffe dig selv og aldrig føle du lever op til hvad du har sat dig for.
  3. Gør det til en vane – Træn på bestemte dage, skriv det i kalenderen eller hav en træningsmakker som motiverer dig. Ikke en som har tendens til at aflyse eller påvirke dig til det modsatte af hvad du gerne vil.
  4. Hold ved din rutine – Kan du se dig selv holde fast i denne rutine flere år endnu, eller er det kun sjovt for en kort periode? Kan du lide den type træning du dyrker eller skal du tvinge dig selv afsted hver gang fordi det ikke er sjovt? Der er mange former for aktivitet, så find ud af hvilken motionsform du bedst kan lide. Det kan lige så godt være at gå en tur eller tage i svømmehallen.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mine nytårsforsæt